Article publicat a el Francolí l' Octubre del 2025
El Carrer de les Parres, amb els seus ceps plantats al carrer i enfilant-se per les façades de les cases, és una meravella del nostre poble. De fet hi ha més d’una vintena de pobles dels Països Catalans que tenen Carrer de les Parres, Terrassa i Alcanar hi tenen una parra cada un, i és només a l’Espluga que aquesta ancestral tradició es conserva viva i exuberant. d'espluguins.
Ens en parla el Jordi de cal Lep, il·lustre veí d’aquest carrer, pagès, jardiner i dissenyador dels grans jardins del poble i gran coneixedor de totes les plantes i coses vives del terme. Ens explica que en altres temps hi havia parres per tot el carrer, i en moltes altres cases arreu del poble. A finals dels anys vuitanta del segle passat, el Jordi va plantar les parres actuals, arran d’una iniciativa de l’Ajuntament, actualment en queden només quatre, a les cases num 24, 22, 18 i 4.
Cal agrair als veïns que han mantingut aquesta meravella i animar a l’Ajuntament a repetir la inciativa de fa quasi quaranta anys per a assegurar-ne el futur.
Carrer de les Parres, 18
Carrer de les Parres, 22
Carrer de les Parres, 24